Saturday, December 25, 2010

Cerita dalam bas.....

Macam biasa, aku hanya naik bas setiap hari... Dah x de transport lain lg.... Tapi pada hari tu(Jumaat), aku naik bas untuk balik rumah lepas selesai tugas aku (waktu pagi) .... Mula2 aku naik bas U35 (biasalah, kalo nak rase sangat jalan jauh tu. Selalunya bas U31...)... Hanya beberapa orang je dalam bas tu.... Sambil mendengar lagu kat handphone aku, aku juga memperhatikan keadaan sekeliling tempat didalam bas... Ketika mendengar lagu Belenggu Irama dari kumpulan Wings, seorang demi seorang turun bas sehingga hanya tinggal aku aje kat dalam bas... Bila drebar bas tanya kat aku, "Dik, nak turun bas kat mane ye??" aku pula jawap "turun kat depan sekolah bang..." aku sorang saje kat dalam bas sehingga aku sampai ke destinasi yg aku tuju.... Bile aku sampai, orang lain naik pula naik bas.... Mungkin aku rase, aku hanya bersendirian pada hari tu.... Tapi nak buat camne, itulah yang aku boleh buat........ Salam!!!!

No comments:

Popular Posts